• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig retourneren
  • Veilig en vlot besteld
  • Gratis bezorging (behalve retour)

Hoe kan ik een brace retourneren?

Wilt u een brace toch terug sturen? Dan kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@debraceshop.nl. Het juiste retouradres verschilt namelijk per brace. We zullen u vlot en concreet van informatie voorzien.

U heeft 14 dagen om het product aan te melden en vervolgens nogmaals een periode van 14 dagen om het na het aanmelden, te retourneren. De bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.

Wat kan ik doen als het bestellen niet lukt?

Vaak is het niet invullen van bepaalde vereiste gegevens, de oorzaak van een bestelprobleem. Bij achteraf betaling kan het aankoopbedrag te hoog zijn. Het systeem van de firma AfterPay, accepteert soms bedragen boven een bepaald bedrag niet. Ook dient de ingevulde naam bij het IBAN-nummer te horen. Mocht betalen niet lukken, dan adviseren we een andere betaalmethode te kiezen. Of neem gerust even contact met ons op.

Zakelijk inkopen kan vaak ook per e-mail. Neem gerust contact op via info@debraceshop.nl.

Op welke manieren kan ik betalen?

Er kan worden betaald door middel van:

  • iDeal
  • PayPal
  • BanContact (iDeal voor Belgische klanten)
  • Creditcard
  • Achteraf betaling via AfterPay
  • Sofort banking

De inning van Achteraf betalingen zijn uitbesteedt aan de firma AfterPay. U zult van AfterPay per e-mail de bijbehorende factuur ontvangen. Er worden geen extra kosten berekend. De betaling wordt overgemaakt naar Dijk Online, dat is namelijk onze officiële bedrijfsnaam.

Ontvang ik bij achteraf betaling eerst het product?

Wanneer u kiest voor achteraf betaling ontvangt u even snel het hulpmiddel, als bij de andere betaalmethoden. U kunt echter later betalen. Achteraf betalingen worden beheerd door de firma AfterPay. U ontvangt per e-mail de factuur van de firma AfterPay.

Worden er ook extra kosten berekend?

Nee, we berekenen geen verzendkosten, montagekosten of andere extra kosten over de zorghulpmiddelen. Ook zijn de prijzen al inclusief Btw. Wilt u een hulpmiddel retour sturen, dan zij de verzendkosten van het retourneren wel voor uw eigen rekening.

Kan ik een brace ook zelf ophalen?

De producten zijn afkomstig van verschillende opslaglocaties. Ophalen is zodoende niet mogelijk. De braces worden binnen Nederland verzonden zonder bezorgkosten voor u. Eventuele retourkosten zijn wel voor eigen rekening.

Wat zijn de levertijden van de braces?

De levertijd varieert per brace, daarom staat dit onderaan elke productbeschrijving vermeld. Na de verzending bezorgd PostNL in 24 tot 48 uur.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan mijn eigen adres laten bezorgen?

Dit is geen probleem. Het adres wat wordt ingevuld op de afrekenpagina is het bezorgadres. Hier kunt u dus een adres naar wens invullen.

Wat als een brace niet binnen de verwachte levertijd wordt geleverd?

Indien het ons door overmacht niet lukt om uw bestelling binnen de aangegeven levertijd te leveren, zult u per e-mail op de hoogte worden gesteld. Maar uiteraard zal er alles aan worden gedaan om het hulpmiddel snel bij u te kunnen afleveren. In bepaalde gevallen zijn wij echter afhankelijk van derden.

Met welke voorwaarden kan ik een beroep doen op garantie?

Wij leiden de garantietermijn af uit de gemiddelde levensduur van het betreffende hulpmiddel. Wilt u beroep doen op uw garantie, stuur dan een kopie van uw geldig aankoopbewijs per e-mail naar info@debraceshop.nl. Geef hierbij duidelijk aan om welk hulpmiddel het gaat en waarom het een ondeugdelijk product is.

Binnen welke termijn kan ik hulpmiddelen retour zenden?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren. Na het doorgeven van de annulering, heeft u nogmaals 14 dagen om het hulpmiddel retour te sturen. U krijgt vervolgens het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug gestort. De kosten voor het retour sturen van u thuis naar de webwinkel zijn wel voor uw eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via: info@debraceshop.nl. Wij zullen binnen 14 dagen na aanmelding van uw annulering, het aankoopbedrag terugstorten.

Komen alle braces in aanmerking om te worden geretourneerd?

Een brace kan alleen geretourneerd worden in de originele productverpakking nog aanwezig en in tact is. Ook de brace dient schoon en onbeschadigd te zijn. Verder dient de retournering binnen 14 dagen na ontvangst te worden aangemeld.

Welke termijnen zijn bij retourneren belangrijk?

Een retournering dient binnen 14 dagen na ontvangst bij ons per E-mail te worden aangemeld. Vervolgens heeft u nog 14 dagen om de brace per post op onze locatie te krijgen.
Wilt u een product retourneren? Neem dan contact met ons op via: info@debraceshop.nl. U zult vervolgens het juiste retouradres ontvangen. Het retouradres kan verschillen per brace.

Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?

Na ontvangst van het hulpmiddel (binnen de gestelde retourtermijn) door de leverancier, zal binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag worden teruggestort. Retourkosten zijn voor uw rekening. Bezorgkosten zijn voor onze rekening. Zo proberen we een eerlijke verdeling te creëren. Ook de bezorgkosten van een eventuele vervangende maat zijn voor onze kosten.

Contact met DeBraceShop

We zijn bereikbaar per e-mail (info@debraceshop.nl), via het chatsysteem of telefonisch via 0595 – 850757. We zijn geen groot bedrijf en kunnen daarom niet altijd telefonisch bereikbaar zijn. Indien we niet telefonisch bereikbaar zijn, kunt u een e-mail sturen. Deze worden zo snel mogelijk beantwoord (vaak ook tijdens weekenden).