• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig retourneren
  • Veilig en vlot besteld
  • Gratis bezorging (behalve retour)

Veelgestelde vragen

U vindt hier de antwoorden op de meest gestelde vragen. Uw vraag niet gevonden? Neem dan gerust even contact met ons op via onze handige chatservice of per e-mail.

Hoe kan ik een brace retourneren?

Wanneer u een hulpmiddel wilt retourneren kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@debraceshop.nl. De wijze van retourneren verschilt namelijk per hulpmiddel. We zullen u vlot en concreet van informatie voorzien.

U heeft 14 dagen om het product aan te melden en vervolgens nogmaals een periode van 14 dagen om het na het aanmelden, te retourneren. De bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.

Zijn de prijzen van DeBraceShop al inclusief extra kosten?

Ja, we berekenen geen bezorgkosten of andere extra kosten over de braces en banden binnen Nederland en België. Ook zijn de prijzen al inclusief btw. Eventuele retourkosten zijn wel voor de klant. Bezorgkosten van een eventuele andere maat zijn wel weer voor ons.

Op welke manieren kan ik betalen?

Er kan worden betaald door middel van: iDeal, PayPal, BanContact (iDeal voor Belgische klanten), Creditcard, Achteraf betaling via AfterPay en Sofort banking

De inning van Achteraf betalingen zijn uitbesteedt aan de firma AfterPay. U zult van AfterPay per e-mail de bijbehorende factuur ontvangen. Er worden geen extra kosten berekend. De betaling wordt overgemaakt naar D&K Reclame, dat is namelijk onze officiële bedrijfsnaam.

Ontvang ik bij achteraf betaling eerst het product?

Wanneer u kiest voor achteraf betaling ontvangt u even snel de brace, als bij de andere betaalmethoden. U kunt echter later betalen. Achteraf betalingen worden beheerd door de firma AfterPay. U ontvangt per e-mail de factuur van de firma AfterPay.

Wat zijn de levertijden van de braces?

De levertijd verschilt per brace. Daarom staat onderaan elke productbeschrijving de bijbehorende levertijd vermeld. Na verzending bezorgd PostNL in de standaard 24 tot 48 uur.

Ik heb geen bestelbevestiging en/of factuur ontvangen, klopt dat?

U ontvangt automatisch een bevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. Ook bij achteraf betaling ontvangt u de factuur op het door u ingevulde e-mailadres. Daarom is het van belang dat u een juist e-mailadres invult.
Een bevestiging of factuur kan soms ook in de spambox terecht komen.

Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?

Nee. De door u gekozen betaalmethode heeft geen invloed op de snelheid van de orderverwerking.

Wat als een brace niet binnen de verwachte levertijd wordt geleverd?

Indien het ons door overmacht niet lukt om uw bestelling binnen de levertijd te leveren, zult u per e-mail op de hoogte worden gesteld. Maar uiteraard zal er alles aan worden gedaan om de brace snel te laten bezorgen.
Na verzending, bezorgd PostNL normaal gezien in de standaard 24 tot 48 uur.

Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?

Wij leiden de garantietermijn af uit de gemiddelde levensduur van de betreffende brace. Wilt u beroep doen op uw garantie, stuur dan een kopie van uw geldig aankoopbewijs per e-mail naar info@debraceshop.nl. Geef hierbij duidelijk aan om welke brace het gaat en waarom het een ondeugdelijk product is.

Binnen welke termijn kan ik een brace / bandage retour zenden?

U kunt een brace tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na het doorgeven van uw retournering, heeft u nog 14 dagen om de brace op het door ons aangegeven adres te laten bezorgen.
U krijgt vervolgens het volledige orderbedrag terug gestort. Alleen de kosten voor het retourzenden zijn voor uw eigen rekening.

Retourneren is alleen mogelijk indien het product en de productverpakking onbeschadigd zijn.

Om het juiste adres te krijgen, kunt u contact met ons opnemen via: info@debracehop.nl.

Binnen welke termijn kan ik braces retour zenden?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren. Na het doorgeven van de annulering, heeft u nogmaals 14 dagen om het hulpmiddel retour te sturen. U krijgt vervolgens het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug gestort. De kosten voor het retour sturen van u thuis naar de webwinkel zijn wel voor uw eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via: info@debraceshop.nl. Wij zullen binnen 14 dagen na aanmelding van uw annulering, het aankoopbedrag terugstorten.

Komen alle braces in aanmerking om te worden geretourneerd?

In principe kunnen alles braces geretourneerd worden. Wel dient de productverpakking nog in tact te zijn. Ook mag de brace geen gebruikssporen bevatten.
Verder dient de retournering binnen 14 dagen te zijn doorgegeven.

In welke landen kunnen de braces worden bezorgd?

Bezorging kan in Nederland en België worden uitgevoerd. Bezorging in zowel Nederland als België is gratis. De bezorging naar België duurt wel een dag langer dan de vermelde levertijd onderaan elke productbeschrijving.

Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?

Na ontvangst van het brace (binnen de gestelde retourtermijn) op het door ons aangegeven retouradres, zal binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag worden teruggestort. Retourkosten zijn voor uw rekening. Bezorgkosten zijn voor onze rekening. Zo proberen we een eerlijke verdeling te creëren.

Stel je vraag aan Olaf

Contact met DeBraceShop

We zijn bereikbaar per e-mail (info@debraceshop.nl), via het chatsysteem of telefonisch via 0595 – 850757. We zijn geen groot bedrijf en kunnen daarom niet altijd telefonisch bereikbaar zijn. Indien we niet telefonisch bereikbaar zijn, kunt u een e-mail sturen. Deze worden zo snel mogelijk beantwoord (vaak ook tijdens weekenden).