Overig

Veel gestelde vragen

U vindt hier de veel gestelde vragen aan DeBraceShop. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via de handige chatservice (rechts onderin elke pagina) of via de pagina Contact. U ontvangt vaak nog dezelfde dag een concreet antwoord.

• Zijn de prijzen van DeBraceShop al inclusief extra kosten?
Ja, we berekenen geen bezorgkosten of andere extra kosten over de braces en banden. Ook zijn de prijzen al inclusief btw. Eventuele retourkosten zijn wel voor uw rekening. Bij het omwisselen van een product, betalen we wel voor de tweede keer de bezorgkosten.

• Welke betaalmogelijkheden kan ik uit kiezen?
U kunt betalen via iDeal, PayPal, Creditcard en achteraf betaling. Bij achteraf betaling ontvangt u per e-mail een factuur van de firma AfterPay.
Uitleg over de betaalmethode PayPal vindt u onderaan op de pagina “Afrekenen” via de knop “Wat is PayPal?”.

• Hoe kan ik een brace kopen bij DeBraceShop?
U kunt een brace bestellen door op de volgende stappen te doorlopen:

1. kies op de pagina van de brace de geschikte maat (rechts naast de afbeelding)
2. klik op de knop “Toevoegen aan winkelwagen”
3. bekijk vervolgens uw winkelwagen via de blauwe knop rechtsboven
4. hier ziet u een overzicht en kunt u de winkelwagen bijwerken of gaan betalen
5. om te betalen, klik op “doorgaan naar afrekenen”
6. vul hier de verzendgegevens in en kies de betaalmethode (iDeal of PayPal)
7. tot slot kunt u de bestelling plaatsen en veilig en eenvoudig betalen

• Wat zijn de levertijden van de braces?
De levertijd verschilt per brace. Daarom staat onderaan elke productbeschrijving de bijbehorende levertijd vermeld.

• Ik heb geen bestelbevestiging en/of factuur ontvangen, klopt dat?
U ontvangt automatisch een bevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. Ook bij achteraf betaling ontvangt u de factuur op het door u ingevulde e-mailadres. Daarom is het van belang dat u een juist e-mailadres invult. Dit is op verantwoording van de klant.
Een bevestiging of factuur kan soms ook in de spambox terecht komen.

• Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?
Nee. De door u gekozen betaalmethode heeft geen invloed op de snelheid van de orderverwerking.

• Wat als een brace of bandage niet binnen de verwachte levertijd wordt geleverd?
Indien het ons door overmacht niet lukt om uw bestelling binnen de levertijd te leveren, zult u per e-mail op de hoogte worden gesteld. Maar uiteraard zal er alles aan worden gedaan om de brace snel te laten bezorgen.

• Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?
Wij leiden de garantietermijn af uit de gemiddelde levensduur van de betreffende brace. Wilt u beroep doen op uw garantie, stuur dan een kopie van uw geldig aankoopbewijs per e-mail naar info@debraceshop.nl. Geef hierbij duidelijk aan om welke brace het gaat en waarom het een ondeugdelijk product is.

• Binnen welke termijn kan ik een brace / bandage retour zenden?

Wanneer u een hulpmiddel wilt retourneren kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@monozorg.nl. De wijze van retourneren verschilt namelijk per hulpmiddel. We zullen u vlot en concreet van informatie voorzien.

U heeft 14 dagen om het product aan te melden en vervolgens nogmaals een periode van 14 dagen om het na het aanmelden, te retourneren. De bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.

U krijgt vervolgens het volledige orderbedrag terug gestort. Alleen de kosten voor het retourzenden zijn voor uw eigen rekening.

Hierbij dient u er wel rekening mee te houden dat het product onbeschadigd dient te zijn. Ook vragen we u het product in de originele verpakking retour te sturen.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het de brace met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via: info@debracehop.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldige orderbedrag binnen 7 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten.

• In welke landen kunnen de braces worden bezorgd?
Bezorging kan in Nederland en België worden uitgevoerd. Bezorging in zowel Nederland als België is gratis. De bezorging naar België duurt wel een dag langer dan de vermelde levertijd onderaan elke productbeschrijving.